Enter your email address:

Info Terkini Influenza A(H1N1) Di Malaysia

Bayar Saman Online Melalui MYEG

Labels:

Baru aku teringat saman hari tu. Pada 3 minggu lepas aku ada kena saman sebab tidak memakai seat belt. Masa tu aku dari balakong menuju ke seri kembangan, tak sangka pulak Polis tengah buat sekatan jalan raya. Ingatkan ada kemalangan, rupanya sekatan jalan raya hehehe. Tu la masalah kita kan, bila nampak polis baru teringat mau pakai seat belt. Aku yang tidak memakai seat belt tadi secara spontan menarik seat belt hehehe tapi malangnya setiap gerak geri suda diperhatikan. So polis tu pun mengarakah aku ke tepi, dengan senyum polis tu bagi surat saman untuk tandatangan. Aku pun tandatanganla, Polis tu pesan bayar saman RM40 sebelum 30 Jun. Rupanya kalau bayar saman tu dalam masa sebulan aku perlu bayar RM40 dapat diskaun 50% amaun sebenar RM80.


Masalahnya aku terlupa bayar saman tu... nasib baik baru teringat, tapi rasa malas pulak ke Balai untuk buat bayaran. Rupanya saman pun boleh dibayar secara online so tidak perlu la datang ke Balai untuk buat bayaran. Aku pun terus register dan membuat bayaran, setiap proses bayaran dicaj RM2 berbaloi la kan. Bagi kawan-kawan yang mempunyi saman buat la bayaran untuk elakkan masalah dikebelakangan hari. Salah satu cara nak buat bayaran kalau malas ke Balai ha register la di www.myeg.com.my. senang dan jimat masa.

Antara kelebihan web ini, kita boleh memperbaharui lesen memandu, Auto Insuran, cukai jalan, permohonan LDL dan juga peringatan saman PDRM melalui sms.








7 comments:
gravatar
MissGAZA (FasihahAdnan) said...
June 17, 2009 at 4:00 PM  

huh!
senangla kerja camni ek..
skarang smua da bleh settle on9.

prangai kita samala.
nmpak polis baru kalut nk pakai seat belt!
tak patot betulla..
haha
=p

gravatar
A.N.D.I.Z.A.®™ said...
June 17, 2009 at 7:31 PM  

hehehe..tu la kan keselamatan tidak difikirkan tapi takut polis ja kan...memang tidak patut pun..

gravatar
Anonymous said...
September 3, 2009 at 5:02 PM  

eh camner nk buat rayuan eh?
rayuan online bleh ke?

gravatar
wmswm said...
September 9, 2009 at 1:08 PM  

kalau dah lepas due date boleh wat rayuan lagi ke? atau mmg fix rm80?

gravatar
A.N.D.I.Z.A.®™ said...
September 9, 2009 at 1:58 PM  

Rayuan online tiada tapi kalau bayar saman dalam tempoh yg ditetapkan memang dapat diskaun x perlu merayu pun..


Kalau dah lepas due x pasti la boleh dpt diskaun lg ke x...tapi polis trafik yg saman aku dulu cakap jgn lebih dari 1 bulan kalau lebih bayarn penuh..tapi x pasti la kalau boleh lagi merayu..

gravatar
joe said...
May 18, 2010 at 9:31 PM  
This comment has been removed by the author.
gravatar
joe said...
May 18, 2010 at 9:31 PM  
This comment has been removed by the author.

Post a Comment

You Follower I Follower