Enter your email address:

Info Terkini Influenza A(H1N1) Di Malaysia

Michael Jackson mass-mailing worm hits inboxes

Labels: , ,



Penyebar virus menggunakan kesempatan dalam kematian Raja Pop dunia yang telah meniggal dunia pada 25 Jun 2009 dan mendapat liputan media seluruh dunia untuk menyebarkan virus dengan menghantar lampiran email kepada semua pengguna email yang menggandungi virus.

Menurut Sophos sejenis Virus Internet yang disebarkan menerusi satu e-mel umum yang mendakwa mengandungi lagu-lagu dan foto rahsia Michael Jackson. Berhati-hatila sekiranya menerima email kalau boleh delete sahaja sekiranya menerima email email tersebut.

Dalam email tersebut terdapat lampiran berjudul Michael songs and pictures.zip. Disarankan jangan membuka lampiran itu disebabkan dalam kandungan lampiran itu pengguna terdedah kepada jangkitan Virus dan boleh menyebarkan kepada pengguna lain. Selain tersebar menerusi e-mel, virus itu juga boleh merebak sebagai komponen Autorun pada ‘thumb drive’ USB.

Tajuk Email
Remembering Michael Jackson (Memperingati Michael Jackson)


Dikirim daripada alamat
sarah@michaeljackson.com


Lampiran
Michael songs and pictures.zip


Sumber http://www.sophos.com/blogs/gc/g/2009/07/01/michael-jackson


1 comments:
gravatar
KomputerKu said...
July 8, 2009 at 9:10 AM  

Masalah penyebaran virus melalui email boleh dibendung dengan mengamalkan sikap berwaspada dengan terimaan email. Kalau email yang merapu2 tak paya la buka..

Post a Comment

You Follower I Follower