Enter your email address:

Info Terkini Influenza A(H1N1) Di Malaysia

Belajar Bahasa Jawa

Labels:

Mari belajar bahasa jawa. Best juga belajar bahasa lain ni hehehe.

Aku sibuklah Saya sibuk
Aku arep endang Saya nak cepat
Aku ora sedih Saya tidak sedih
Aku ngantuklah Saya mengantuk
Aku ijik enum Saya masih muda
Aku yakin Saya pasti
Aku iso nulong koe Saya boleh bantu awak
Aku ora eleng Saya tidak ingat
Aku ndu'e duit Saya ada duit
Aku mesti lungo saiki Saya harus pergi sekarang
De'ea kok koyok nesu Dia seperti merajuk
De'ea Ora ngombe teh Dia tidak minum teh
De'ea ora sidoh lungo Dia tidak jadi pergi
De'ea kenal karo bapak ku Dia kenal dengan bapa saya
De'ea kenteng nek kerjo Dia rajin bekerja
De'ea bekas cikgu ku Dia bekas guru saya
De'ea agek adus Dia sedang mandi
De'ea sukak ndelok wayang Dia suka menonton wayang
De'ea ora ndu'e lesen Dia tidak ada lesen
Dino iki koyok arep udan Hari ini seperti nak hujan
Dino iki terang Hari ini cuaca baik
Dino iki aku arep lungo mancing Hari ini saya nak pergi memancing
Dino iki dino seloso Hari ini hari selasa
Koe wes rong puloh taun Awak dah berumur duapuluh tahun
Koe udhu konco ku Awak bukan kawan saya
Koe ora salah Awak tidak bersalah
Koe njagong nang kursi ku Awak duduk di kerusi saya
Koe kedekut Awak kedekut
Koe dak keno ndemik bendo kui Awak tak boleh sentuh barang itu
Koe ora teko mau bengi Awak tidak datang malam tadi
Koe benci adik ku Awak benci adik saya
Koe mesti merono Awak mesti kesana
Koe ngomong opo Awak cakap apa
Endanglah Cepatlah
Hyolah Baiklah
Koyok jaman mbien Seperti zaman dahulu
Ono opo-opo neh Ada apa-apa lagi
Seng ati-ati Berhati-hati
Seng alon-alon Perlahan-lahan sedikit
Terus mengarep Terus kehadapan
Udhulah Bukanlah
Ketemu neh Jumpa lagi
Sediluk hyo Sebentar ye
Njalok ngapuro Minta maaf
Wes mangan? Dah makan?
Yuk merono Jom ke sana


Sumber Rujukan familiazam

2 comments:
gravatar
TeRZa_CeNTRo said...
December 27, 2010 at 5:48 PM  

mcm mn "aku tak paham apa yang awak cakap?"

gravatar
anuar said...
January 1, 2011 at 8:03 AM  

aku ora reti kue ngomong opo..

"kalau salah tolg btulkn ae blogger"

Post a Comment

You Follower I Follower